Veelgestelde vragen

Worden er verzendkosten berekend?
Bij bestellingen vanaf € 100,- berekenen wij geen verzendkosten voor afleveradressen in Nederland en België. Voor bestellingen met een factuurbedrag lager dan € 100,- brengen wij € 8,75 verzendkosten in rekening.

Binnen welke termijn kan ik mijn bestelling retourneren?

Na ontvangst heeft u 14 dagen de tijd om zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Wanneer u een product wilt retourneren, verzoeken wij u contact met ons op te nemen voor de retourprocedure via email verkoop@decodeurbeslag.nl Vermeldt in ieder geval om welk bestelnummer het gaat, besteldatum, leverdatum en welk artikel u wilt retourneren. U kunt hiervoor ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping (bijlage Algemene Voorwaarden), maar dat is niet verplicht. Wij informeren u dan verder over de wijze van retour zenden.

Wij verzoeken u het geleverde product slechts zodanig uit te pakken om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. U dient uw bestelling uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de melding van herroeping te retourneren. Speciaal voor u op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van uw herroepingsrecht. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht dient u het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijs mogelijk, in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd naar het door ons aangegeven adres retour te zenden. De verzendkosten van een retourzending bij gebruikmaking van uw herroepingsrecht zijn voor uw eigen rekening. Terugbetaling van het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, vindt zo snel mogelijk plaats en uiterlijk binnen 14 dagen nadat u het product retourneert of aangeeft dat u het retour gaat sturen. Indien wij de retourzending niet binnen 14 dagen ontvangen hebben, en u kunt niet aantonen dat u het product retour gezonden heeft, zullen wij wachten met terugbetaling totdat wij het product ontvangen hebben. Wij kunnen kosten in rekening brengen voor waardevermindering indien u het product heeft beschadigd.

Beschadigingen bij ontvangst:
Indien een artikel beschadigd en/of defect bij u wordt afgeleverd, dient u ons binnen een redelijke termijn hiervan op de hoogte te brengen. U ontvangt vervolgens informatie over de te volgen procedure.

Garantie:
De wettelijke garantie is van toepassing, wat inhoudt dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Klachten?
Indien u een klacht heeft over de door ons geleverde producten of over onze dienstverlening, dan vernemen wij dat graag. DecoDeurbeslag streeft naar tevreden klanten en zal zich maximaal inspannen om uw klacht op te lossen. U kunt uw klacht melden bij de klantenservice van DecoDeurbeslag, welke bereikbaar is via email of telefoon:
Email: servicedesk@decodeurbeslag.nl
Tel nr: 035 7605600 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:30 uur).
Elke klacht zal afzonderlijk behandeld en beoordeeld worden en u ontvangt van ons uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan
de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag, www.sgc.nl.
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).


PRODUCTINFORMATIE:

Hoe moet ik het beslag monteren?
Het beste is met de door-en-door montage materialen die zijn bijgeleverd. Bij een massief houten deur voldoen de houtschroeven.

Moet ik tijdens het schilderen het beslag altijd verwijderen?
Ja, verwijder het beslag altijd, want in verf zitten bestanddelen die het beslag aantasten. Dit valt niet onder de garantie.

Welk beslag is geschikt om buiten te monteren?
PVD en BIOV beslag is uitermate geschikt om buiten te monteren. Dit omdat het beslag voorzien is van een speciale toplaag die bescherming biedt tegen weersinvloeden.

Hoe vaak moet ik mijn beslag schoonmaken?
Wij adviseren het beslag eens in de twee maanden schoon te maken met een vochtige doek. Zie bij Onderhoud (Productinfo & Onderhoudsadvies) meer informatie over onderhoud en bescherming van de producten met o.a. speciale PVD en RVS Cleaners.

Wat is vliegroest?
Producten die gemaakt zijn van RVS zijn in principe goed bestand tegen alle weersinvloeden. RVS is echter geen roestvrij maar roestvast staal en kan oxideren, zogenaamd 'vliegroest'. Dit komt niet vanuit het materiaal zelf, maar zet zich er van buiten af op. Wij adviseren dan ook om de RVS artikelen te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Indien dit niet gebeurt zal de vliegroest leiden tot roest, een aantasting die niet meer te verwijderen is. Vooral in industriegebieden, langs spoorwegen en aan de kust treedt vliegroest op.

Het is daarom raadzaam de artikelen zowel preventief te behandelen (beschermen) als ook regelmatig onderhoud te plegen (reinigen). Het schoonmaken kan eerst met water en groene zeep. Dit dient voorzichtig te gebeuren, zodat er geen krassen ontstaan door bijvoorbeeld zandkorrels. Hardnekkige aanslag kan met een krasvrij schuursponsje worden verwijderd. Hierna kan het artikel met een RVS-reinigings- en/of onderhoudsproduct worden behandeld. Entra levert hiervoor speciale RVS Glans Clean. 

Tot welke deurdikte is het standaard montage materiaal geschikt?
Het standaard montage materiaal is geschikt tot een deurdikte van 40 mm.

Tot welke deurdikte zijn de veiligheidsrozetten geschikt?
De veiligheidsrozetten zijn toe te passen tot een deurdikte van 56 mm.

Worden alle deurkrukken geleverd met rozet?
Al onze deurkrukken worden standaard geleverd met rozet, als dit op de productfoto's is aangegeven.